1b klasės STEAM diena, minint Pasaulines Žemės ir Vandens dienas
Kovo 20 d. Pasaulyje minima Žemės diena, o kovo 22 d. minima Pasaulinė Vandens
diena. Minėdami šias dvi žmonijai svarbias dienas, kovo 18 d. 1b klasės mokiniai visas pamokas
praleido užimti STEAM veiklomis. STEAM – integralus, į tikrovės reiškinių pažinimą,
pritaikymą ir problemų sprendimą kreipiantis, mokinių gebėjimų ugdymas gamtos mokslų,
technologijų, menų ir matematikos pamokose.
Pirmos, lietuvių kalbos, pamokos metu mokiniai skaitė tekstą ,,Ką daryti, jei gerti
paprasto vandens nesinori?“ Perskaitytus patarimus pritaikė praktiškai, pasigamindami
pagardinto vandens.
Fizinio lavinimo pamokos metu, mokiniai sportavo ir godžiai gėrė savo pasigamintą,
pagardintą vandenį.
Trečios pamokos metu, skaičiavome kiek vienas žmogus išnaudoja vandens per savaitę,
kiek šiukšlių palieka per mėnesį. Praktiškai atlikdami užduotis rūšiavome įvairias
šiukšles į specialius konteinerius.
Ketvirtos pamokos metu mokiniai piešė vandens kelionę į namus ir iš jų.
Visos dienos veiklas įtvirtino penktoji pamoka, kurioje mokiniai dalyvavo integruotoje,
atviroje gamtos mokslų – technologijų ugdymo pamokoje „Vanduo – pasaulio stebuklas“.
Atvirą, integruotą pamoką vedė pradinių klasių mokytoja E. Jocienė.
Pamokos metu, mokiniai ir visi pamokos stebėtojai, atliko eksperimentą ,,Vandens
apytakos ratas“, kuris leido mokiniams ir visiems susirinkusiems suprasti, kaip vanduo,
keisdamas savo būsenas, keliauja gamtoje iš vandens telkinio į orą ir grįžta atgal į žemę veikiant
Saulės šilumai.
Antras, džiugias emocijas kėlęs eksperimentas – ,,Užauginkime vaivorykštę“ parodė, kaip
vanduo keliauja popieriniu rankšluosčiu, kartu nešdamasis įvairias spalvas.
Mokiniai per visą dieną įgytas žinias įtvirtino mokytojos paruoštoje interaktyvioje
užduotyje, kurią atliko, iš projekto TŪM skirto finansavimo įsigytose planšetėse.
Šios STEAM veiklos ir pamokų integracija suteikia mokiniams galimybę įgytas žinias
sieti su kitais mokomaisiais dalykais, praktiniu pritaikymu gyvenime bei skatina ugdytis
pažinimo, komunikavimo, kūrybiškumo, socialinę, emocinę, sveikos gyvensenos ir skaitmeninę
kompetencijas. Ši atvira, integruota pamoka – vienas iš TŪM projektinių veiklų.
Pradinių klasių mokytoja E. Jocienė